Bo

Gårdsloppis i mitt bostadsområde idag.
Självklart går jag ut.
Jag har inte lärt mig att jag bor i ett DÖTT område.
Alla sitter väl inne, bakom gardiner och persienner, och om de går ut är det för att gå till sin bil och åka någon annanstans?
Jag vill inte ha det så.
Jag vill att det ska vara livat, krylla av folk.
Jag får väl flytta till ett område med trångboddhet och skjutningar...?
 
#1 - - Anonym:

Hej!
Jag tänker på det kollektivhus vi bodde i när jag läser vad du skrivit. Jag tänker på festerna. Jag vet inte hur det är där nu. Vet du det? Skulle det vara möjligt för dig att flytta tillbaka dit?
Hjärtliga hälsningar från Ann-Marie

Svar: Jag har försökt men jag behöver en rymlig bostad, helst i bottenvåningen, och det är inte så gott om såna. Men jag står i kön, så vi får väl se.
Harpasione