Ta hand om

Ibland är det för jävligt jobbigt att styra upp sitt liv med bara ögonen.
Idag fick jag 6 stycken brev. Bara att ta hand om det tog en timme. Varje brev kräver inte bara att jag läser det utan det kan vara ett telefonsamtal som ska ringas, som jag måste instruera assistenterna om. Eller ett mejl jag måste skriva. Och så ska jag bestämma var jag ska göra av alla brev.
Kallelser till olika vårdinrättningar på kylskåpet, likaså bokade Riksfärdtjänst resor. Fakturor i översta lådan i sekretären, fast alla assistenter vet inte vad en sekretär är så då får jag förklara det. En del kan jag bara slänga. Det är de bästa breven, förutom de sällsynta personliga och privata förstås.
Sen hade jag köpt en ny blomma också, som jag ville byta ut mot en annan krukväxt, och det är ju inte bara..... Förklara. Missförstånd. Förklara igen. Det är så det är hemma hos mig.
Jag bor ensam. Det finns ingen som tar hand om mig.
Assistenterna är assistenter, de gör det jag säger åt dem.
Ibland skulle jag önska att någon bara tog över. Men om det hände skulle jag antagligen bara bli förbannad.
Jag tittar på hyllan i hörnet, som är mitt friska jag... Den ska jag berätta om en annan gång.
#1 - - Anna:

Dina ord hjälper mig att kliva upp och ta tag i livet. ♥️ mvh Anna Nilsson, Sala

Svar: Bra!
Harpasione

#2 - - Irving:

Det låter onekligen utmattande att behöva förklara och förklara om när saker blir fel. Men du har nog också rätt i att du rätt snabbt skulle bli förbannad på den som försöker ta över och bestämma...
Ett litet ljudbokstips om du lyssnar på det, Hjort/Rosenfeldt har skrivit en serie om Sebastian Bergman som jag tycker är jättebra. Lyssnar på andra boken nu, Lärjungen.
Kram

#3 - - Ylva La:

Det är orimligt med sån omständighet. Och ändå är det så du har det. En jädra tur du är strateg och pedagog, annars hade väl breven hamnat på hög och blommorna åkt ut. Eller du hade låtit nån annan bestämma och välja - och kanske tappat bort dig själv?

Det är bra att du har din hylla!

Min pappa är lite åt ditt håll vad gäller halvgalna idéer och kämpaglöd. Vi tillbringade en hel vaken natt på akuten för några veckor sedan. Vid tretiden frågade jag om han ville låna mina hörlurar för att lyssna på musik. Han svarade att han inte behövde det, han spelade musik själv i huvudet. Jag frågade vilken låt som spelades just då och han svarade "bättre och bättre dag för dag".

Svar: Heja din pappa! :-)
Harpasione

#4 - - Lina Ekdahl:

Hej!
Rensar högar av papper. Och hittar ett brev jag fått för längesen, från din vän Ylva Larsson. Ledsen att jag hittar det först nu...men tänkte att jag hejar väl nu ändå.
Hon skriver att hon och även du läst mina dikter, att ni läst högt för varandra. Det gör mig mycket glad!
Det finns inget bättre än när man hör att ens dikter lever sitt eget liv!
Många bästa hälsningar från Lina Ekdahl

Svar: Jippi! :-). Pappersbrev kan vänta länge. Du skriver underbart. Det gör jag också ibland.. :-)
Harpasione

#5 - - Marie:

Hej Tina,
Jag skulle vilja fråga dig några saker men vill inte göra det offentligt. Finns det möjlighet att göra det på något vis? Jag har en nära anhörig som nyligen fått diagnosen ALS. Hör av dig om du vill!

Harpasione