Viktigt

Av en händelse råkade Sonen yppa att det skulle bli final i Champions League samma kväll klockan åtta.

Så då såg vi den.

Så nu har jag sett Champions League-finalen mellan Chelsea och Manchester United 2008. Jag vet att matchen först slutade 1-1 och sen blev det förlängning och straffläggning och Manchester United vann.


Jag vill inte råka missa sånt som Champions League -finaler.

Jag vill veta.


Varför står det inte lite kort och tydligt på framsidan av tidningen,

ungefär som när man ska byta till sommartid?


Nu vet jag att EM i fotboll startar 10 juni,

att Sverige spelar sin första match den trettonde,

och att de då möter Grekland.


Koll så långt.

Men sen då?

Kan inte någon åta sig att skicka mig ett litet nyhetsbrev som förvarnar om betydelsefulla fotbollshändelser?


Hoppas att jag någon ljum kväll under EM kommer att sitta vid en storbildsskärm på en uteservering på stan.

Hoppas.

#1 - - Jenny:

Om du kan stå ut med mig en kväll så ska jag med GLÄDJE ta dig till en uteservering!!!

#2 - - Anne-Marie:

Du vet väl att det är landskamp ikväll? Sverige-Slovenien på Ullevi kl 20.00. Sänds på trean. Maken och längsta sonen ska se den på plats.

#3 - - harpasione själv:

Tack! För både erbjudande och upplysning.
Men sen är det ju det där med kanaler nu för tiden. Vi får välja 8 valfria och kan ändra varje månadsskifte. Vete tusan om vi har trean just nu?
Men till EM räcker det väl med fyran?!?

#4 - - Maria:

Hej!
Vi hoppas få sitta på en ute servering på Rhodos och se Grekland-Sverige! Min son har koll de flesta matcher, han kollar baksidan på GPs del två där finns all TV-sport samlad.

#5 - - Jenny Tistell:

ja, som jag tidigare skrev,,,,jag är inte så mycket för fotboll, så jag kommer skrika när jag föder..:) Men jag håller tummarna på att du får en trevlig kväll på en uteservering!

#6 - - Ann:

Jag ser gärna EM-fotboll med dig på en uteservering i juni. Tyvärr blev ju den spännande Adolfsberg-Sturehovs matchen -F95 som skulle ha varit i kväll flyttad till i augusti. Den blir säkert minst lika spännande som EM....