Hur brett måste man le för att räknas som glad?

Jag ska åka till Stockholm.

En natt på hotell. 

Det är krångligt att resa.

Lite som när man fick barn och skulle ut och åka.

Det krävs förberedelse, rätt grejor och rekognosering.

Varje resa är en övning inför nästa.


Vi ska se och höra Gunhild Carlings Jazzvarité i Berwaldhallen.

Gunhild säger alltid,

i alla fall de två gånger jag har hört henne,

-Ni är den bästa publik vi har haft på... 15 år!

kanske hon drar till med.

Då blir man glad,

fast man kanske förstår att hon alltid säger så.


Det finns artister som börjar sina uppträdanden med att anklaga publiken för att inte se tillräckligt glada ut.

-Är ni glada?

-Jaa! skriker (nästan) alla då,

men det är oftast inte nog utan det måste upprepas några gånger.


Jag avskyr det.

Spela bra musik istället så blir publiken glad.

Det gjorde de sen.


Alla hade vi rytmen i blodet.

#1 - - O:

Lycka till med din resa till Stockholm och konsertbesöket. Hoppas att även vädret tar en positiv vändning. Några riktigt strålande höstdagar i huvudstaden önskar jag att du får. Låt inte eventuella krångligheter ta bort glädjen.

Ha det riktigt skönt och stor kram.

#2 - - V:

Utom jag, som klappar takten mellan alla andras klappar, och dansar åt höger när man ska åt vänster:p

#3 - - AnnaMaria:

Jag förstår vad du menar i mailet Tina! Jag tyckte gruppen var duktig MEN som du säger så var det lite för mycket "ÄR ni glada"! Som amatörskådis händer det allt som ofta att man får en publik som inte skrattar, högt. I början tog jag det personligt och önskade mig till nästa föreställning en glad publik som tyckte vi var roliga. Genom åren har jag lärt mig att alla människor inte skrattar så det hörs eller ler så det syns. Att många skrattar innombords för att dom är fokuserade på vad som händer, eller ler av samma anledning. Det är något som musiker borde tänka på åxå. Jag personligen är en som ler så mycket så jag får värk i kindmusklerna. Medan en nära vän inte rör en min utan är fullt fokuserad på att ta in alla intryck av musiken.



Även jag önskar dig och familjen en fin och givande resa och hoppas den är så krångelfri som möjligt. Ta hand om er i kylan, du har väl muffen med!? =)



#4 - - jenny:

jag har ine rytmen i blodet, bara blod i kroppen :) Men så är jag ju norrlänning också :) Vi äter mest rå falukorv i stället.