Att hoppas

I min kropp finns alla fantastiska medicinska upptäckter som hittills gjorts.

Ännu bättre är att där finns också alla upptäckter som någonsin kommer att göras.

Årets Nobelpris kromosomreparerande telomeras och nästa års och nästa…

 

Min kropp vet redan allt.

Därför litar jag till den.

 

Jag tror

att min kropp kan göra mig frisk.

 

Om det behöver flyttas stamceller från höften till ryggmärgen,

som de gjorde på den als-sjuka man som åkte till Kina,

kan det säkert ordnas som en intern transport.

 

Jag åker inte till Kina.

 

Jag tränar min tro varje dag.

 

Det finns bara tro.

 

Min läkare tror också.

 

Jag vill att hon ska tro på mig.

Att hon ska tro på min kropp.

Att hon ska tro att det är möjligt att jag blir frisk.

Det är mycket begärt, jag vet.

 

Jag ska be henne i alla fall.

 

Be och tro.

#1 - - Elin:

Jag tror att du blir frisk.

#2 - - Mattias Sigurdsson:

tummen upp



Jag lovar dra iväg en partypopper för den saken imorgon klockan tolv. Om antalet poppers är begränsade får du dela den med en som gäller en annan sjuk väninnas tillfrisknande.

#3 - - Anonym:

Önskar dig ett BRA år 2010!!

#4 - - O:

Självklart vill vi fortsätta dela din tro på att forskningen gör framsteg och att din kropp ger dig chansen att få ta del av nyheterna.

Hoppas julmusten hamnade på rätt ställe!

Ha ett trevligt nyårsfirande.

GOTT NYTT ÅR!



#5 - - regnnatt:

Åh vad jag (som inte känner dig, bara följer dig efter att ha hört om dig i P3) hoppas, hoppas, hoppas och smäller in lite be också för dig. Jag tror på dig! Tänker på Peter Pan och "I believe in faires". Jag tror! Verkligen, verkligen. Gott Nytt!

#6 - - simon:

en god nyårsaftons kväll önskas

#7 - - Franck:

Jag önskar dig verkligen ett Gott Nytt År 2010! Också jag hoppas och tror, absolut, på din kropp! Jag bönar och ber också för att forskning (och tillämpning!) ska lista ut fler sätt att vända trenden. Jag förbereder redan en nominering till Nobelpris till den som gör det bästa! Vadå får jag inte nominera - äsch det där är värdsliga saker! Klart jag får!



Själv satsar jag på Pommac till kvällen och hoppas du får smaka av de goda, klassiska, dropparna läsk!



Varma hälsningar / Franck i Skogen

#8 - - Knyttet:

Jag hoppas och tror liksom du på bättre dagar. Kämpa på! Stamceller? Vad som helst, bara vi kan gå igen.

#9 - - Anonym:

#10 - - Irving:

Jag tror att du kan göra vad som helst som du föresätter dig. En stark tro kan besegra allt. Och jag tror med dig. Kram

#11 - - Eva:

Jag tror också.

Och ber.

#12 - - wettexvärlden:

Jag tror. Och tror och tror. Gott Nytt År! Och puss på pannan.