Miljö

Som brukare är jag någon annans arbetsmiljö.

Om jag äter långsamt och länge

kan jag orsaka förslitningsskador.

Lyften och lyftselen som förflyttar mig mellan permobilen och toan

ger upphov till ergonomiska samtal utan slut.

Det jag väljer att göra av dagen

kan innebära en solig promenad

eller innesittande.

Musiken jag spelar

är det fler som har åsikter om,

vare sig de uttalas eller inte.

 

Så är det bara.

 

När jag blir frisk ska jag sjunga.

#1 - - Gudrun G:

Mitt hem är min borg och de som träder in där är gäster och får ta det som det är! Utgå efter dina behov och önskningar när du är där du bor!

#2 - - Ylva L:

Jag har varit på en arbetsplats där mina arbetskamrater skavde så mycket på själen att jag sa upp mig. Så på de flesta arbetsplatser utgör andra människor ens arbetsmiljö, men för dig och de som jobbar med dig är det lite till, liksom.



Om jag skulle jobba med dig skulle du inte skava på själen. Men jag skulle vara rädd att klämma/tappa/ramponera en så värdefull skatt.

#3 - - mAria:

Harpasione

träffar hårt och pricksäkert

huvet på spiken



När jag blir frisk ska jag också...

#4 - - Isabella:

När jag blir frisk...

då ska jag göra storstäder. Sådär som man ska - till fots! Jag ska vandra i berg. Och dansa! Dansa, dansa!

#5 - - Gisela:

Som f.d. assistent kan jag tala om vad jag och mina kolleger tyckte. Välj musik, promenad, teatrar och allt efter tycke och smak, för det är ditt liv det handlar om. Men var rädd om assistenternas hälsa för din egen skull. Om alla blir sjukskrivna, hur gör man då? Vikarier är det värsta som finns.