Tid

Tiden finns ju inte.

 

Men man kan projicera den i sovrumstaket

med varmt röda digitala siffror.

 

Om jag tittar upp

och klockan är t.ex.

 

23:23

 

4:56

 

1:11

 

ryser jag av välbehag

och känner att tiden är med mig.

 

Tänk att jag skulle titta upp just i denna fantastiska symmetriska minut som heter

 

23:32.

 

Ibland tittar jag upp 23:21.

Då blundar jag och försöker räkna så att jag ska pricka in den magiska minuten nästa gång jag öppnar ögonen.

 

Tiden är med mig.

Den går.

Jag lever.

 

#1 - - Franck:

Du är makalös, människa! Tiden är med dig, både i tyngd och i lättnad; kan det sägas enklare?!

#2 - - MB:

07:07 är min favorit-tid.

Eller 03:03

(Fast bara om jag slipper gå upp då.)

Du vet väl att man får önska nått när timme och minut visar samma. Det säger iaf mina barn. och de vet!

#3 - - O:

Du är riktigt klurig!!

Bra idé... när man ligger på natten och försöker somna om. Blunda och försöka pricka in nästa titt vid en "magisk" tidpunkt. Tack för tipset.

#4 - - Knyttet:

Jag gillar 11:11 och 22:22.

Mina lite mer datornördiga bröder har favoriten 13:37 (L.E.E.T=elit)

Gillar din blogg skarpt, och känner igen det där med att försöka sysselsätta assistenterna ibland. Men man måste väl inte varendaste sekund, eller?

#5 - - Zorro:

22:22 är också min favorit. Tycker överhuvudtaget bäst om klockslag med fyra siffror för är man vaken i sängen övrig tid beror det oftast på något jobbigt som gör att man inte kan sova.

#6 - - Miriam:

Det är så härligt att läsa dina ord. Och jag hörde dem på poddradion också.



Heja dej!

#7 - - Sommartjejen:

Hej!

Du har aldrig sett mig härinne förut, för detta är första gången jag tittar in hos dig. Hittade dig via en länk om ALS sjuka.

Min mamma har ALS, vi fick beskedet feb 2008. Då kunde mamma gå, äta och prata (dock lite sluddrigt). Nu kan hon inte äta längre, inte prata längre och inte gå, bara stödja sig lite på benen med PA:ns hjälp.

Om jag förstått din blogg rätt så har du en ALS som började i kroppen med förlamning, men du kan fortfarande äta? Men inte prata? Men om du är förlamad, hur skriver du då?

Många frågor från din nya läsare härinne, du får svara om du vill.

STOR KRAM från Sommartjejen

#8 - - mAria:

Min bästa minut är faktiskt 19:57 och då håller jag mig med en tacksam stund för att jag har livet. Jag är född 1957 och överlevde en stroke år 2000.

Om natten gillar jag 12:34 och brukar sällan vakna då. 03:30 kan jag däremot vakna och bli liggande och vänta på att kunna somna om. Brukar antingen räkna baklänges med 7 steg i taget från 349 eller något eller så tänker jag på färger som jag tycker om. En klocka som skickar upp tiden i taket verkar bra.

#9 - - O:

22:55 såg bra ut på min klocka!

Då hoppades jag att jag skulle somna fort.