Tala med mig

Min hörsel är fullgod

och min hjärna är i god trim.

 

Du som träffar mig IRL behöver alltså inte:

 

  1. Luta dig framåt och tala extra högt och tydligt.
  2. Säga saker 3 gånger för att jag verkligen ska förstå.

 

(Men att sätta sig, på stol eller huk, är inte fel.)

Höjda ögonbryn betyder Ja,

likaså nick.

Även om jag nickar snett för att huvudet lutar.

Om jag säger nej skakar jag på huvudet.

 

Busenkelt.

 

Gäller bara att ställa rätt frågor.

 

Inte:

 

Men om vi inte kommer hem före påsk har väl du ändå lust att inte göra något med oss?

 

Ja?

Nej?

 

Det hjälper inte ens om du lutar dig riktigt nära…

 

Till sist,

fråga inte om jag känner igen dig.

Om jag gjorde det senast vi sågs gör jag det nu.

 

Jag blir inte arg,

men det känns pinsamt

#1 - - MB:

Lite bitsk idag? =)

#2 - - Anne-Marie:

Bra! Att du talar om hur du vill ha det och hur det är. Det är väl så att vissa kanske vänder sig till assistenten, och talar över huvudet på dig, kan jag tro. "Vad fin hon är i håret" när du är alldeles intill, till exempel...

#3 - - HME:

Jag hade en fundering om jag skulle bett dig om hjälp att läsa forskningsansökningar. De handlar om allt möjligt. "Hållbar utveckling" är det sammanhållande temat. Men jag är för sent ute för att ta hjälp förstås, som vanligt. Tonårssonen tyckte att det lät spännande om än lite läskigt när jag läste: "De bästa mutanterna kommer att testas anatomiskt, fysiologiskt och genetiskt.." (Lite alien abduction eller vad det heter..) Skulle du ha varit intresserad? (Du kan svara på det där B-spelet om du har lust.)



Mvh H



P.S. Jag lovar att jag skrika "Känner du igen mej? Det är H.!" minst tre gånger när vi ses härnäst. (Jag hoppas att du kan förhålla dig kall och observerande vid sådana attacker. Det är trots allt en intressant inblick i vad nervositet och/eller bristande empati alt. förstånd kan göra med människor.)

#4 - - Franck:

Insiktsfullt och det händer hela tiden. Men dom flesta av oss märker det inte. Dessutom har en del av oss svårt att förhålla oss lugna om vi sitter sist i ringen när vi ska presentera oss kortfattat (du tror dessutom att första intrycket är avgörande) och alla andra säger dynamiska, innovativa och påhittiga saker.



Men för det mesta sitter osäkerheten alldeles för sig självt inne i våra huvuden. Kanske underskattar jag oss, är vi mer bristande i empati, eller är detta i sjäva verket högst individuella storheter?



Skulle jag flacka med blicken, må du förlåta mig!

#5 - - Gunnela Björk:

Hej

Vill bara tala om att jag läser och lär - och njuter av din fantastiska språkhantering.

Gunnela

#6 - - wettexvärlden:

Lysande bra sagt! :D