Hej

Mamma har fått lunginflamation.
Därför opererar hon in respirator i morgon.
Just nu ligger hon på intensiven med ca 7 slangar kopplade till kroppen och sover mest.
Hon har inget internet där hon ligger nu, så jag skulle lägga upp ett inlägg åt henne.
Hon kan själv blogga om ett tag.

/Vera

#1 - - ewa:

Vera,

hon är tuff din mamma!

Vi är många som tänker på henne och hela er familj. Må så gott ni kan och hälsa henne.

Varma hälsningar ewa

#2 - - johanna:

tänker på er och önskar allt gott! denna blogg har gett mig mycket, har själv en als sjuk mor.



ta hand om varandra!

#3 - - Boman:

Håller tummar för att det går bra för din mamma. Att leva med respirator är inte så omöjligt svårt, det kräver bara personal som vet vad de gör. Risken för flera lunginflammationer minskar med den och att få hjälp med andningen gör att man orkar mer.

#4 - - Kicki:

Hoppas allt går bra. Tänker på er. Många kramar.

#5 - - Gudrun G:

Tur att du finns och kan förmedla det mamma vill. Hon måste känna trygghet av det mitt i all sjukvård. Många, varma kramar.

#6 - - Sven Oskar herbert Lindh:

Framför mina innerligaste och varmaste förhoppningar och kärlek till din mamma från mej, Sven i Mora. Jag bär henne i mina tankar varje dag och varje vaket ögonblick.



Jag ska nu gå en promenad i Hemus den vackra vasaloppsterrängen i Mora och på den vackraste platsen där stanna till och be om de allra positvaste av krafter till din mor.



På denna länk kan du se mej vinka till dej omkring klockan 12.00



http://kamera.mora.se/skidstadion.php



Sven Lindh...ps jag kommer att gå i passgång över planen så du vet att det är jag

#7 - - Sven Oskar herbert Lindh:

#8 - - annika:

Vera - tack för att du skriver! Och vi är många som tänker och funderar över din mamma och er. Skickar kramar och kraft och väntar troget tills det blir nya inlägg. Allt gott!

#9 - - Gudrun G:

Vilken tur att du finns Vera, som kan förmedla det mamma vill ha sagt. Säkert en tröst i dessa sjukvårdsstunder. Många varma kramar och tankar.

#10 - - O:

Många kramar och hälsnigar till er alla. Tänker på er och håller tummarna!

#11 - - Stina:

Vera: Hälsa din mor så mycket och hoppas att allt går bra.

Lunginflamartion är inte kul, tur att det finns åtgärder att tillta.

Kram Stina!

#12 - - K:

Hejsan Vera!



Vi är många som tänker på din mamma och er andra i familjen!

Kämpa på! Vi ser fram emot fler inlägg framöver!!



KRAM

#13 - - Franck:

Så överraskad jag blev att det var du, Vera. Jag skickar all kraft jag kan till er alla!! Varma hälsningar / Franck (f d granne)

#14 - - Ylva L:

Tack för hälsningen, vi läsare är ju här och väntar mest varje dag. Hälsa från oss, så passar vi på att tänka på att det ska gå bra med operationen så länge.

#15 - - Erica:

Hej Vera! Jag har tänkt mycket på er sedan jag var och träffade Tina och er i Vad. Det var så härligt att vara mitt bland er en stund och jag har undrat över att Tina inte hörts ifrån. Hälsa henne så jättejättemycket och ge henne en stor kram från mig är du snäll, och hälsa resten av familjen.

Erica

#16 - - Sanna:

Kärlek.

#17 - - MB:

Tänker på er alla! (Minns du när jag lät dig prova att äta med fötterna på Knorren Vera? Det var kul! Hälsar din gamla fröken.)

#18 - - Miriam:

Hälsa din mamma så mycket! Jag hejar på henne allt vad jag kan!

#19 - - Ann-Marie Alexandersson:

Åh, jag kände på mig att det var något annorlunda. Hälsa Tina från mig!!!

#20 - - Otsi:

Många tankar och hälsningar till er hela familjen. Håller tummarna för att allt går bra och att din mamma snart är hemma hos er igen.

#21 - - Mari:

Tack för att du skrev istället för Tina. Hälsa till henne och till resten av familjen! Tänker mycket på er alla och hoppas att hon snart är hemma igen. Kram!

#22 - - ann:

Hoppas att hon snart är hemma igen. Hälsa Tina!

/Ann

#23 - - Kajsa:

Kramar och hälsningar! Tänker på er.

#24 - - Håkan Kristiansson (och Gerd):

Hej Vera. Tack för hälsningen. Jag har tänkt på er medan jag strosat runt i svampskogen (med Gerd).

#25 - - Cecilia:

Hej! Tack för hälsningen från mamma din. Efter Tinas sommarprat finns ni hela familjen i mina tankar mer än ofta! Jag hoppas hon kryar på sig och snart kan komma hem till er igen! Kramar

#26 - - Caroline:

Tack Vera för besked.

Hoppas allt går bra och att Tina mår bättre snart!

#27 - - Maria:

Hej. Vi i matlaget är med dig och tänker på dig! Kram från Kollektivhusets matlag genom Maria

#28 - - Maria Westerholm:

Hej Vera! Kramar och hälsningar från matlaget att vi tänker på dig. /Maria

#29 - - Heddamamma:

största kramen till er alla från Heddafamiljen

#30 - - Eva Blomkvist:

Tack för att du skriver, jag beundrar din mamma så mycket. Ge henne en extra kram från alla som liksom jag älskade hennes sommarprogram.

#31 - - Mattias:

Kramar från andra sidan världen, staden Chillán i Chile.



Låter inte kul med sju slangar, men om det verkligen är så att din mamma sover... så kanske det nånstans är en chans att vila och hämta krafter? Hoppas det!



Varma tankar till er alla.

#32 - - Hillevi:

Hej, måtte allt gå väl. Många kramar till er alla. (Tack för allt under O-ringenveckan.)

#33 - - wettexvarlden:

Vera, tack för att du skrev så att vi som följer din mamma vet!

Jag önskar er allt gott, ta hand om er och hälsa mamma!

#34 - - Jenny:

hej vera och alla i familjen, vi tänker på er och hälsa TIna så mycket från oss i Åby

#35 - - Åke:

Tänker på er och hoppas på det bästa.

#36 - - Lilla frk anonym:

Hej, vill ge många styrkekramar till dig och din mamma! Lyssnade också på sommarprogramet nu i efterhand. Jättefint och tankeväckande program. Sänder ljus och kraft igenom datorn.... :)Kram.

#37 - - Margareta:

Tänker på er och sänder styrkekramar!

#38 - - Taran:

Styrkekramar till dig Vera och miljoner sådana till mamma!Mot nya kommentarrekord!!?

#39 - - Annelie:

Hej!



Tänker på er alla. Har följt bloggen i något år och är så otroligt imponerad av ditt mod Tina!

#40 - - Maria:

Tack Vera för meddelandet, det är många som tänker på din mamma nu. Och tack Tina för en fantastisk blogg som fått mig till gapflabb många gånger om och ännu oftare till djupa tankar om vad som gör oss lyckliga i livet.

#41 - - Ann-Sofie L L:

Fint att du la det här meddelandet till alla som undrar, Vera. Hälsa Tina att vi tänker på er.

#42 - - Anonym:

Tusen tack, Vera! Hälsa mamma från oss alla på världens bästa jobb :)

#43 - - Lisbeth:

Tusen tack, Vera! Hälsa mamma från oss alla på världens bästa arbetsplats :)

#44 - - Isabella:

Tack, Vera! Krya på dig, Tina. Vi ser fram emot att få höra Harpasiones röst här på bloggen igen.