Slembonus

Jag jobbar åtminstone halvtid med slemmet.
Slemmet i mina lungor.
Slemmet som ska upp.
Inhalerar tre gånger om dagen luftrörsvidgande medikamenter och slemlösande koksaltlösning.
Därefter tar vi hostmaskinen och kör tills inget mera slem kommer.
det kan ta uppåt en timme varje gång.
Jag har lovat mina assistenter slembonus.
,,Bonusen utbetalas i praliner framemot jul.

Sugit mest slem får mest praliner.
Assistenterna byts av, går hem och ibland har de semester.
Bara jag är hela tiden kvar med slemmet.
Det är mitt slem.
#1 - - Ninja Ister:

Och vad får du för bonus?!

#2 - - Håkan (med Gerd i tankarna):

Efter att ha läst inlägget och Ninjas fråga , blev jag sittande en stund och läste i gamla trådar.

Det halvmagiska klockslaget 20:02 hade jag läst klart en lång tråd och kom på att en sorts bonus kanske kan vara att vi alla 22:22 tar en klunk öl och lite rostat bröd och skickar tankekraft till Harpasione. Det har prövats förr och gett inspiration.

Läste sen mer om dödshjälp och livshjälp, som många skrev om i januari i år. Den tråden tål verkligen att läsas igen.

Mina tankar går förstås särskilt till Gerd, som aldrig gav upp sitt livsmod heller. Även om hon lämnade oss den här veckan för två år sedan, så lyckades hon lämna livsmodet kvar till oss andra på något sätt. Det kanske också är en bonus och en sann livshjälp.

#3 - - Håkan o Gerd igen:

PS om ni vill hitta saker i bloggen är sökrutan riktigt bra, men det visste ni kanske redan.

HK

#4 - - Kristina:

Hej

Det är egentligen inte en kommentar till just detta inlägg. Men jag har just råkat höra ditt Sommar på MP3, ganska försenat alltså. Det känns så viktigt. Ett svar på frågan som man inte vågar ställa. Det känns som ett stort stöd. Tack!

#5 - - Taran:

Alldeles klart får man livsmod,bonus i ordpraliner av Harpasione varje gång man blir funderande på livet,och ödet,och slemmet,på de mest finurliga vändningarna;tack för dem!Jag inhalerar också tre gånger om dagen(dock utan hostmaskin,ännu...)Jag försöker se de positiva sidorna av "arbetet" och bara göra det utan att tänka på andnöden och ångesten,ofta går det riktigt bra för en god sak!Men du lyckas både trösta och skoja om "pralinberget" assistenterna kommer att ha gjort sig förtjänta av!!!Kram och tack från Taran

#6 - - Mattias:

Så tungt. Vanmäktigt att inget kunna göra för dig. Bara skicka varma tankar. De gäller hela familjen.

#7 - - Margareta:

Kämpar också med slemmet och har nu först fått hem en sug. Jobbigt, jobbigt, tänker på dig!

#8 - - Sven Pass-slem-gångare Lindh:

Passgångaren här...tillfälligt omdöpt till Slemgångaren i Mora.



I slutet på 60-talet så dök en popgrupp upp i popbandstävlingen som sändes från Solliden och leddes av Clabbe. Gruppen slutade trea det året och var den första popgrupp som sjöng pop på svenska. De var före Pugh och det vet Pugh om. Gruppen kallade sig SLEMMY RYSAREN och kom från Köping. Jag tycket de var så bra så jag tog kontakt med Ronnie Larsson som var frontfigur i gruppen och vi har varit vänner sedan dess. Han är nu uppskattad musiklärare på Solna Musikskola och har fått många priser bland annat från drottning Silvia. Detta långa utlägg angående dian ord om ditt SLEM-arbete.



Jag har musik med SLEMMY RYSAREN som jag skulle kunna maila dej ifall jag hade din mailadress ifall du vill lyssna på lite svensk pop - den första på svenska med en SLEMGRUPP som kallade sig SLEMMY RYSAREN och kom från Köping. Du ser ju min mailadress så maila din så skickar jag en mp3 fil med Slemmy på.



min mail: [email protected]



Ha det gott min vän



Kan man inte göra en SLEM-paj eller något

Till jul eller så



Sven Lindh

#9 - - Ylva L:

Gud vad äckligt Sven! Det kan man ju inte. Göra slempaj alltså.



Och jag som tänkte skriva - ditt slem är mitt slem. Och så kom jag helt av mig när någon var värre.



Kommer ihåg RÅM, när Salaflickorna gjorde den äckliga sketchen där alla använder samma tandbortsglas, och siste man (söta rara xxx, vi minns nog) dricker upp? Jätteäckligt jättekul. Slem kanske är roligt? Lite?



Fortsätt sug!

#10 - - Mattias:

Det där minns jag också. Är det en allmän regel att de sötaste flickorna också är de äckligaste?? Ibland nästan verkar det så.



Vem var det som åt mask i Nordingrå?

#11 - - Zorro:

Jahaja, det minnet hade jag helt lyckats förtränga. Fint att man har lyckats göra ett bestående intryck på några människor här i världen... Så här i mogen ålder skulle jag inte kunna tänka mig att göra om det! Eller förresten, skulle jag kunna imponera på en aula full med RÅM-deltagare så kanske ;)

Men i Nordingrå tror jag inte att jag åt mask. Däremot vid Kvismaren, fast jag svalde aldrig för det smakade så illa. (Till skillnad mot tandborstglaset som mest smakade tandkräm.)



Hur mycket slem blir det på ett dygn? Som man själv i friska fall bara lätt harklar och sväljer utan att tänka på det.

"Mitt slem är min borg"

#12 - - marja westin:

Hej! nykommen idag till din blogg!!

har inte hunnit läsa så mycket,än!

Fastnade här i slemmet.Just hemkommen från

inf.klin. fått lunginflam.massor med slem

inget att hosta upp med när lungorna är paj!

Fick adressen av Ulrika Neidemann på kropp o själ!

hon citerade något från din blogg idag!!

Hörde ditt Sommarprog!!! Tusen Tack sent omsider

Vänligen maya