Snart fem år

Mina barn.

Jag är SÅ ledsen för att vi aldrig kan prata ordentligt med varandra.

Jag är ibland orolig för vad min sjukdom gör med era liv
samtidigt som jag tror att ni förmår att lära er något. ,

Jag är SÅ glad att jag om en vecka firar er första 18-årsdag.
Det var en orimlig men het önskan jag hade 2007.

Jag säger då det.
#1 - - Mattias:

Ett enormt stort grattis! Till båda, i första hand. Till hela familjen, i andra. /Mattias

#2 - - Kicki:

Här kommer en varm tanke från en annan mamma som också just firat äldsta barnets 18-årsdag. Många, många kramar till dig.

#3 - - Franck:

Jag har fått fira en 18-årsdag och gläder mig åt att du också får det!

Jag sörjer med dig att du inte kan prata med dina barn som ni vill.

Jag hoppas du kan förmedla det du vill ändå!

#4 - - kajsa g:

Stor grattiskram till 18-åring och mamma!

#5 - - ann:

Det är så märkvärdigt, härligt o hiskeligt när barna blir stora. Många känslor...

Men Tina,visst fattar jag att du saknar långsnack och ändå - hållas i hand, se i ögonen (eller ibland tvärtom: sitta tillsammans i skymning) o lyssna är väl inte fy skam. Dina tankar (ev råd) kanske kan få komma efteråt? Barnen vet väl vilken klok, rolig o speciell mamma de har? Med stor livserfarenhet.

Grattis från Ann R(barnböcker du minns?)

#6 - - Anita:

Gomorron tänk att jag tror att dom vet vad du säger när du tänker tankarna vandrar emellan er...din önskan var inte så orimlig ibland blir önskningar rimliga tänk om alla vore det ..ni ska ha en bra 18ÅRSDAG..KRAM o du vet ju att du alltid kommer att finnas hos nära O kära för o inte snacka om hos oss alla som följer din blogg..jag tittar in varje dag..alla som skriver här inne har något att säga åt oss som läser det tackar jag för kram till alla härinne.

#7 - - Maggan:

Grattis till din 18-åring och många kramar från mig Jag tycker du är en enastående människa som lär oss andra så mycket om livet, TACK

#8 - - Ylva La:

Som sagt: dina barn är fantastiska! Inte av en slump. Grattis till det! (Grattis H, V och K om någon av er läser detta - ni är kanontrevliga!)



För att fira födelsedagar så kan man ge presenter. Nu blir det lite tvärtom: jag ser till att Gunilla Kindstrand får din bok i present idag. D ska träffa henne i eftermiddag i annat ärende och passar på att överräcka den finaste av presenter - 2011 års bästa bok! Som hon förmodligen inte läst ännu - wow vilken lyckis hon är! Och hoppas att ni tycker att det är okej att någon annan fick presenten denna gång......

#9 - - Skramlan:

Så roligt med 18-årsfirande och grattis!

Jag har en här som går och längtar efter sin 18-årsdag för att då kunna ta alla körkort till maskiner som finns. Moped och traktor kan man ju ta innan så det får bli det först, Det dröjer 5 år till 18, minus några månader. Åren går fort fast man inte tror det.

#10 - - cruella:

De har den klokaste mamman, jag kan inte tro att det går obemärkt förbi.



Grattis till 18-årsdagen!

#11 - - Ida:

Grattis till er båda. Vi som kan prata med våra barn när vi vill (förhoppningsvis) kanske kan ta till oss det du säger och passa på och prata med varandra medan tider är. Man tar för givet mycket och mest att vi har tid att skjuta up saker men det har vi inte. Tack för påminnelsen.

Ida

#12 - - Kristina S:

Grattis till din 18-åring. Och grattis till Dig, som har klarat det som verkade så orimligt 2007.

#13 - - M Anneli A:

Även om inga ord blir sagda så vet o känner barnen vad du vill säga dom.

Det räcker många gånger med blickar,, blickar som talar till varandra.

Många gånger räcker de att man bara finns i närheten, orden finns där ändå.

Jag tycker att det är fruktansvärt de du/ni går igenom, jag önskar att jag kunde "blåsa" bort de onda som man gör med barn som har slagit sig. Ja kanske t.o.m sätta en liten plåsterlapp som tröst.

Jag önskar att du fick följa dina barns uppväxt. Allt är så orättvist, så hemskt.

Du får aldrig glömma att du alltid kommer att finnas hos dina barn i deras hjärtan även om du inte kan vara med dom.

Usch,, de är jobbigt att bara skriva detta. Jag önskar dig så mycket gott, ja dig o din familj.



Grattis till dina barn, önskar er den allra bästa födelsedagen ni bara kan få.



Kramar ♥

#14 - - Lotta:

Grattis. Trots allt. Om fler föräldrar reflekterade som du såg världen annorlunda ut, tror jag. Det känns så.

#15 - - Ann-Marie Alexandersson:

Du är fantastisk, likaså din man,dina barn och din övrriga familj. Lite ovanligt nära tror jag.