Rapport

Det gick nästan pinsamt bra.

Enda bekymret var värmen.
Kan någon tala om varför det ska behöva vara så varmt?

Fotbad i brunnsvatten botar det värsta värmeslag.
Tänk om man kunde få ta en klunk också.
Tänk om.
Tänk om.
#1 - - Linnéa Lindéh:

Skönt att höra! Har tänkt mycket på dig. Kram Linnéa

#2 - - Åsamamman:

Så glad för din skull !

Det där med värmen, det är bra konstigt....

Själv fryser jag oftast !

Aldrig är man riktig nöjd !

Hmmm....

#3 - - Maria:

Åh vad underbart, vad glad jag blir att höra att det gick bra! Sval fuktig handduk på pannan och handlederna kanske också är skönt? Själv är jag som en kallblodig ödla som behöver ha värme, men inte för mycket.

#4 - - Taran:

Det var roligt att höra,att det gick bra!Men inte saknar du väl kyla och snö ännu?!!Det är ju sant,att man har tänkt:så här varmt!? i 3 månader?!Jag kommer inte att orka heller i så fall.Har börjat kompostera;det kanske kan sänka temperaturen på planeten liiiiiiiite,liiite?Kram

#5 - - Gudrun. G:

När min syster inte fick dricka i väntan på en njurtransplantation så sög hon på isbitar. Kan du använda isbitar på ngt svalkande sätt?

#6 - - Karin:

Va härligt att det gick bra!! :)

#7 - - Ylva L:

Pinsamt bra är vi glada för!!



Jag stormnjuter av varje sekund med värme. Det är väl bra att någon njuter, när det nu ändå är såhär varmt? Men för er andra - skugga, kalla fotbad, isbitar i en turban?? eller vid handlederna - där kyler det ner blodet bra. Och en gigantisk solfjäder som någon snäll assistent viftar majestätiskt med. (Om nu ordet majestätiskt är positivt laddat dessa dagar...)

#8 - - Håkan (o Gerd):

Skönt med pinsamheter ibland. (Men tänk om ngt hade konstrat, då hade det inte varit ett dugg pinsamt att ha alla resurserna på plats!

Brunnsvattnet i PEGen kanske ären idé för inre kylning, bara det inte du får hicka!

#9 - - A:

Skönt att din utflykt gick bra.

För att undvika Lilla Skutt tendenser hos dig så väl som omgivningenså har Skalman kommit på lösningen - en Transformator för att ansluta din respirator, hostmaskin, slemsug i bilen (en i taget visserligen). Fungera på följande sätt du ansluter transformatorn till cigretttändaruttaget på bilen och som omvandlar sedan bilens 12v till ett vanligt uttag på 230V och anslut sedan valfri utrustning. Kom ihåg att bara använda den när bilen är igång annars tar bilbatteri slut. Kostar ca 400kr finns på tex Jula.

Jag köpte en sådan transformator anslöt min mans ventelator till, så han kunde åka bil. Fungerade alldeles utmärkt. Gör livet lättare och säkera i dessa fall.



Hoppas att du gör många fler utflykter.

#10 - - Sussi:

Skönt att det blev en bra dag!! Det är så lustigt med vädret...vi väntar och väntar på sommaren och det fina vädret...men ska man vara helt ärlig så är solen bara skön när man kan svalka sig...sorligt men sant!!! Stor kram till dig!!

#11 - - Fru Olsson:

Hej Tina,

sedan jag hörde ditt sommarprogram går jag ofta in och läser din blogg. Jag har aldrig kommenterat förut, eftersom jag knappt vet vad jag ska säga. Nu har jag läst din bok. Vågade knappt, men när jag väl började kunde jag inte sluta. Du är en hoppfull person. Det gläder mig. Jag grät inte till din bok. Jag som annars gråter till allt. Men jag tycker att det är ett gott betyg. Klart att jag är berörd. Oerhört berörd. Och lite ont i magen får jag allt. Och jag blev tårögd när du höll Valborgstal... Men det är som en positiv klang i boken. Och full med liv.



Jag ville bara berätta att jag är här ibland. Jag har skrivit om dig på min blogg och det vill jag också berätta för jag brukar inte så ofta skriva om folk. Hoppas du inte tar illa upp på nåt sätt.



En stor styrkekram och varma tankar till dig.

// Karin

#12 - - Matilda:

Jag måste säga att jag till 100% gillar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

#13 - - Smsa Låna:

Häftig blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?