,Julklappstips!

Min bok säljer dåligt...

Förresten är det ingen som känner Pekka  Heino eller Malou von Sivers?
Eller som kan kila upp och visa boken ändå?
Jag tror den skulle göra sig i tv...
#1 - - Taran:

Vill du vara med själv hos Malou?Eller bara göra reklam för boken?Man kan ju kontakta redaktionen:[email protected] och anmäla sig(eller anmäla någon som "har ett annorlunda levnadsöde"!)De "söker ständigt människor..."Skådespelerskan Maria Eggers var ju med med sin mamma,när hon "mitt i livet" hade insjuknat i ALS.Jag tror att de skulle välkomna dig med öppna armar!Tänk vilken bra reklam för boken det skulle kunna bli,bra idé Harpasione!?/Kram

#2 - - Karin:

Det tycker jag låter som en toppen idé! Dags att sprida dina kloka ord ännu mera!!!

#3 - - Maggan:

Jag kommer att köpa din bok, det blir en av de bästa jag nånsin läst. Och jag tror också, att någon måste göra reklam för boken, i efter 10, en mycket bra idé....Älskar din blogg, får mig att inse värdet i livet, TACK

#4 - - Mattias:

Jag ska ju köpa en bok vid mitt sverigebesök nu till jul, det har jag ju bestämt sen länge. Köpte Samuel P:s fina fotobok häromdan, men jag kan ju få två böcker i julklapp... av mig själv. (www.samuelp.se)



Så sätt in pinne i såltkolumnen du. Alltid något!



/Mattias

#5 - - judi:

önskar dig Lycka till med försäljningen av boken

och en trevlig första advent

KRAMIZ

#6 - - Livet just nu:

Känner ingen av dem men jag önskar att jag gjorde just nu..



Boken ska jag ge bort i julklapp.



Puss på pannan!

#7 - - Skramlan:

Det ska handla om ALS i Fråga doktorn nu på måndag sa de. Kanske vore något att skriva till det programmet om boken och kanske få de att göra ett reportage också. Jag tycker det programmet är bra för man får möta div olika livsöden och många intressanta frågor också.

#8 - - Fru Olsson:

Åh, din bok borde sälja massor. Den berör och den är viktig!



Ett föga bidrag, men jag gör lite reklam för boken på min blogg. Mest släkt och vänner som läser, men ändå. Fast det smäller ju inte lika högt som Malou förstås ;-)



Ta hand om dig! // Karin

#9 - - Maggan:

Vilen bra ide´ang Fråga doktorn nu på måndag och ALS. Skicka ett mail till programmet. Lycka till

#10 - - Anmaja:

Jag vill så gärna köpa din bok och sprida den, men vet inte vad den eller du heter på riktigt. Vore bra om du hade reklam i kanten här på din blogg eftersom inläggen snabbt försvinner, jag vet ju att du skrivit om den tidigare.

#11 - - O:

Boken heter Om det bara var jag.

Googla på Tina Jansson är mitt förslag.

Köp boken och läs!!

#12 - - Taran:

Anmaja:Du kan beställa direkt fr. bokförlaget Verbum,om du vill.Länken är kvar här på bloggen under Harpasiones inlägg 2011-05-03(ditklistrad av Mari Rex) och verkar funka fint!Boken är förutom sitt kloka roliga sorgliga skarpa tankeväckande osv innehåll också väldigt fin på utsidan och passar nog bra till alla som julklapp/present.Det är synd,att "vi" inte tänkte på programmet Babel,som igår tipsade om bra böcker utgivna 2011!Tinas bok hade verkligen behövts där!Den är en av de bästa 2011 utan tvekan."Vi" alla kan ju ge några i julklapp!?

#13 - - Taran:

Nu har jag beställt via Verbum några stycken.Såg att man via dem skulle kunna beställa Nina Hagens "Bekännelser" också om man ville?!Det passar mig när böckerna kommer i lådan med fakturan,perfekt!Fick regga mig som ny kund,när jag inte inte längre har den mailadress jag använde förra gången,verkade fungera bra.

#14 - - Yvonne:

Hej, vad heter din bok, och hur får man tag i den?

#15 - - Livsnjutaren!:

Har köpt boken till mig, mina nära och kära för att kunna bearbeta " ALS monstret" Tror att det är du, din blogg och boken som gjort att jag än så länge är ganska lugn i denna hemska situation.

Tack, för dina underbara tankar och reflektioner!

#16 - - Taran:

Jag drömde för 1.gången om dig i natt.Du satt på huk på golvet(i natttröja).Sedan klättrade du upp på sängen,lade dig i sängen och sade:"Jag tycker inte att det går så bra."Då frågade jag hur du menade:du hade ju blivit av med respiratorn,kunde sitta på huk och ta dig i sängen med egen maskin!Du förklarade att du tyckte att musklerna var så svaga och att du var besviken!



Det var en intressant upplevelse att prata med dig!Men samtidigt blev jag litet ledsen för att du inte var nöjd med utvecklingen,och jag försökte heja på såklart;)När jag vaknade tänkte jag att jag måste berätta om drömmen när den var aktuell:det kanske hände något knasigt hos dig på morgonkvisten?!:)



Upprinnelsen till drömmen kan också vara ett samtal jag hade med en god vän om att jag önskade dö för att jag inte orkar mera och han sade att "du får se,en morgon vaknar du lätt som en fjäril,går upp och tror att du går i sömnen i barndomen;du har inga fysiska begränsningar,inte ont,ingen ångest över dina sinande krafter;du ger kattan mat och tänker:det har skett ett under!"När han hade sagt det kändes det litet möjligt och litet lättare i sinnet.Kanske drömmen om dig också hade sin källa i samma möjlighet./Kram från Taran

#17 - - Harpasione själv:

Min bok heter "Om det bara var jag ".



Jag blir rörd när ni får styrka av min bok. Och när ni drömmer om mig. Vilken RIKTIG dröm på nåt sätt. Du är jag och jag är du liksom.

#18 - - Franck:

Fint med drömmar! 'Drömmar är en sextiondedel av profetia', säger Talmud (muntliga Torah-kommentarer). Jag skulle vilja träffa den människa som räknade ut det! Drömmar kan nog vara mer profetiska än så, det beror väl på vad man gör av dem. 'Det vet man inte förrän efteråt', som Emil skulle sagt.

När det är som mörkast finns ändå i vårt innersta mörker ett ljus som aldrig slocknar, aldrig. Vårt jobb är att värma oss vid det, inte släppa det ur sikte. Den ibland flämtande lågan är som en dröm. Och om det bara flämtar lite större, ljuset, så kommer det värma någon annan också. Som här.

Dina texter och du själv gör sig såklart på TV! Jättebra initiativ av er som skriver hit och dit om det.

Vi fortsätter följa, oavsett om vi skriver eller inte. Presentationerna blev 75 iallafall, men långt fler följer - det är gott.

#19 - - Taran:

Jag blir varm om hjärtat när du kommenterar,ofta.

Vi är alla ett!Och det är så härligt att ha varandra,nu när man har blivit beroende;)

Och Franck också med sina fina tankar som väcker tankar hos en,som nu när jag kom på nuets längd på 2 sekunder!Roliga mätningar på drömmar framtid och nuet!

#20 - - Helena:

jepp - läst din bok och tyckte mycket om den - precis som jag tycker om dig fast jag egentligen inte ens känner dig - å andra sidan gör jag ju det....

Ska göra ett bidrag till julklappsinköpen och försäljningsframgången - blir en till mig själv iallafall !



För övrigt: gillade Francks tankar om det inre ljuset - det behövs i novembermörkret !

#21 - - Annika:

Ha! Nu har jag köpt två ex av din bok att ge bort. Tack för ett asbra tips!