Rita

Jag har ett helgon mellan brösten.
Rita heter hon.
De omöjliga problemens beskyddare.
Omöjliga problem har jag gott om.
Tack för Rita.
#1 - - Mooseeyes:

Kanalsimmare Lindeman på väg över Djurgårsbrunnskanalen. En båt ligger i vägen! Vad skulle han göra? Det gick inte att simma runt båten (oklart varför...). Inte kunde han klättra över den. Och dyka under den gick inte heller. Ett olösligt problem. Så vad gjorde han? Han simmade under båten!
- Ja men det kunde du ju inte sa du ju!
- Ja men va fan skulle jag göra!!??

Jag brukar tänka på honom ibland, och hans like stationskarlen i Ljungby som påstod att de tagit det lilla loket (som var byggt för smalspår) för att dra loss det stora loket som kört fast i en snödriva (på den normalspåriga järnvägen). Inte för att det gick, men va fan skulle de göra?

Viva Rita! /M

#2 - - Gise:

Ja, vad skall man göra när ingenting finns att göra? Då gör man (som M säger) något i alla fall. Något som åtminstone sysselsätter tankarna?
Som Rita.

#3 - - Franck:

Ah, så glad att se texterna vara igång igen! Har missat, minns bara att semestern skulle vara till september, men vem har semester till september? Ett helgon har hittat dig, vilket gläder mig makalöst! Kanalsimmare Lindeman, vars existens jag glömt, gladde mig också oerhört. "- Ja men va fan skulle jag göra!?"
Glad att du skriver igen!