Hjärta sant

Hindra mina ögon att säga som det är
Slut ögonen för att ingenting ska slippa ut
Sanningen är inte för någon
#1 - - O:

Du vet att jag har läst, men jag måste få tänka. Vacker uttryckt som gör ont!

#2 - - Ann-Marie Johansson:

Är det verkligen så?
Eller kommer det att finnas rum för sanningen så småningom

undrar Ann-Marie

Svar: Jag vet inte
Harpasione

#3 - - dumQ:

Alla är vi fångar i oss själva. Man påverkar och påverkas av människor i sin omgivning. Iland blir man glad och ibland blir man ledsen och förtvivlad och ibland blir man irriterad och ibland blir man uttråkad eller äcklad och samma känslor ger man andra genom sitt sätt och sin person. Vissa "sanningar" om hur man själv upplevt saker för en närmare andra och andra för en längre bort.. Så jo, allt kanske inte ska sägas. Om det är upplevelser man känner förstör mer än de bygger upp om de berättas om bör man nog också fundera på om man kan påverka sina känslor på något sätt - om man kan välja att reagera annorlunda. Om det verkligen, verkligen inte går kanske man bör prata i alla fall, men kanske inte med den det berör alla gånger.

#4 - - Bittan:

Vem äger sanningen?

Svar: Jag . Om mig själv.
Harpasione