Min pappa

Jag har en påhittig pappa
Han har hittat på en del dumma påhitt
Men mest bra
När kungen kom till vår lilla stad hittade han på att skrika Leve konungen genom rådhusets fönster och fick med hela stan på ett fyrfaldigt leve
En gång påhittade han att vi skulle gå på högmässa hela familjen
För allmänbildnings skull tror jag
Utan pappa hade jag inte varit publik på sim-SM
Eller sett Evert Taube kabaré
Mitt på övergångsstället hittade pappa en tygslamsa som hängde ut från hans ena byxben
Han halade och drog och ut kom ett par långkalsonger
Pinsamt påhitt tyckte barnen
Fars dag firar vi inte för det är ju bara en kommersiell högtid har min pappa sagt
#1 - - O:

Påhittiga pappor "växer inte på trän"
Alla tycker väl att föräldrarna är BÄST - när man är liten, sedan pinsamma och till slut är man glad över alla fina minnen man har - om det är föräldrar som man minns med glädje.

#2 - - Ann-Marie Johansson:

Tack för dina bildet av dina föräldrar.

Hjärtliga hälsningar från Ann-Marie