Steglitsan

"Att det kanske är vår uppgift att engagera oss i livet även om vi inte alltid är så glada över att vara här, att vada rakt igenom det, rakt igenom dypölen och hålla ögon och hjärtan öppna. "
ur Steglitsan av Donna Tartt.

Bra bok.
#1 - - sven lind:

Steglitsan är en av de bästa bästa böcker men väldigt tung i vissa partier. Alltså då personerna knarkar ner sig. Men väldigt bra

#2 - - Maggan:

Grattis Tina till ett bra bokval...Donna Tartt är en av mina favoriter och jag ska köpa mer av henne. En annan är Malin Giolito Persson (Leif GW:s dotter) "Störst av allt", några av de böcker som stannar kvar och jag gillar så deras sätt att skriva. Just nu läser jag "Allt jag inte minns" av Jonas Hassan Khemiri... en av dessa duktiga unga lovande författare o dramatiker, Augustpriset 2015. T.o.m Joyce Carol Oates ser honom som en stor favorit. Handlar lite om att minnas eller kanske inte minnas. I alla fall, oerhört intressant skrivet. Och så på TV nu Lars Lerin med sina lärjungar med diagnoser, så roligt och ja, lärorikt.

Svar: Störst av allt, tyckte jag inte var så bra. Gav inte mersmak. Men Jonas kanske...
Harpasione

#3 - - Mia:

Starka rader, blev nyfiken på den boken. Tack för tipset!