Klardröm

Jag vill drömma klardrömmar.
Klardrömmar är när man är medveten om att man drömmer och man kan påverka vad som händer i drömmen.
Om man upprepar för sig själv, Nästa gång jag drömmer ska jag inse att jag drömmer, så ska det vara större chans att drömma klardrömmar.
Jag försöker varje kväll, men jag lyckas inte.
Jag tror att jag drömde Klardrömmar när jag var liten.
Det ska vara vanligare bland barn.
Jag flög.
Har du drömt Klardrömmar?
Berätta! 
#1 - - Ylva La:

Ja! Jag flög också! Det var hur kul som helst! Har lite halvhjärtat försökt upprepa succén, men det har inte gått.

Jag var inte barn när jag flög, men kanske ung vuxen.

Svar: Det var så verkligt. Inte alls som en dröm. Jag flög lågt. Det var som att lägga sig på ett täcke i luften.
Harpasione

#2 - - Anna Margareta:

Klardrömt vet jag just inte, men jag har flugit, oj, ja jag har flugit. Ofta för att komma undan, ofta förvånad över att kunna flyga, ibland bara flugit för nöjes skull. För att komma fram och upp har jag simmat med armarna.

#3 - - Lena:

Jag har vid ett par tillfällen drömt, vaknat och velat fortsätta att drömma ”för att se hur det går” - och lyckats haha! Väldigt konstigt egentligen. Sedan har jag några gånger drömt och på något sätt vetat att jag drömt och varit väldigt lättad men velat vakna utan att kunna styra det.

#4 - - Anna:

Hej!
Trillade över ditt sommarprat på P1. Så härli inställning du har till livet. Fick mig att le. Tack för ett stårlande orogram ❤

Svar: Tack!
Harpasione

#5 - - Anonym:

Minns också hur jag flög genom att simma. För att komma upp sprang jag och la mig sen på den bildade luftkudden och började simma fort. Jag var den enda av syskonen som kunde. Pappa sa: -Du har den rätta tekniken!

#6 - - Hillevi :

Skrev det ovan.