12 maj

Idag ser jag små gröna blad på poppeln utanför fönstret.
Lövsprickning är en utdragen process.
Igår träffade jag assistenternas nya chef.
Idag mejlade hon mig. Okrypterat.
Imorgon börjar sju dagars jobb med inskolning av sommarvikarier innan jag får en dag i stugan utan el.
Sedan fortsätter jag.
Eftersom jag inte kan andas, prata eller röra mig tar det väldigt lång tid att känna mig trygg med nya assistenter.
En utdragen process.
#1 - - Ylva La:

Hu!
Och det säger jag utifrån att jag varit ny assistent, som gjort fel på fel. Oerhört jobbigt för båda parter. Men värst för den som inte kan ta paus, som måste göra det igen och igen och igen. Och vars liv hänger på att det blir tillräckligt rätt.

Nu räknar jag bara pollen från din poppel. Eller från ek, bok, hästkastanj. Och jag försöker ju räkna exakt rätt och inte blanda ihop de som ser lika ut. Men om jag någon gång gör fel, så är det ingen som får ont eller fr svårt att andas.

Det är svårt att vara en bra personlig assistent. Och tusenfalt svårare att bara beroende av en/dem.

Hoppas dag 1 gick bra!

Svar: Det går. Det måste gå.
Harpasione