Brev till Riksfärdtjänst

Hej!
Jag heter Tina Jansson och jag är kund hos er.
Jag har åkt och kommer förhoppningsvis att åka Riksfärdtjänst fler gånger, för det är enda sättet för mig att ta mig till släkt och vänner utanför Örebro län.
Jag har säkert fyllt i flera olika felaktiga blanketter när jag har ansökt om Riksfärdtjänst, men nu har jag fått den rätta blanketten från er.
Den är otroligt komplicerad och avskräcker mig verkligen från att resa! Det kan väl inte vara meningen att det ska fungera så?
Skulle det inte kunna vara så att mina funktionshinder och måtten på permobilen och den utrustning som jag alltid måste ha med mig, fanns registrerad hos er?
Då skulle jag bara behöva ansöka om vart och när och syftet med resan. Blir det för enkelt?
 
Mvh Tina Jansson
#1 - - Marie:

Hej Tina, Jag brukar boka riks-färdtjänst till min mamma. Jag har då varje gång fyllt i samma uppgifter om och om igen. Men sen fick jag lära mig att jag kan ansöka om ett "generellt tillstånd" så behöver man sedan bara ringa (förstår att du inte) när man bokar nästa gång. Man skriver in typ "ansökan om generellt tillstånd" någonstans på övriga upplysningar. Förlåt att jag inte är supertydlig, men ville ändå tipsa.

Svar: Tack!
Harpasione